Wednesday 14 March 2012

susah sangat ke nak jujur???

2.45 pg tapi aku masih dok layan lappy lagi, walaupun exam esok tapi aku masih cari masa utk blogging ni, kat sini aku dapat tulis ape2 je yg aku nak. hmm......Assalamualaikum bloggers~! entri pg2 buta ni aku nak persoalkan tentang susah sangat ke nak jujur??? hidup ni pendek, ape yg kita inginkan tak semuanya akan dapat lain la kalau kita ni anak org kaya ke anak raja ke. kita hidup sbg org yg biasa kat muka bumi ni, tak kiralah walau ape jua pangkat kita. oklah pd hemat korang la kan, susah sangat ke kita ni nak jujur ekkk? takde la bukannya ape cuma aku heran la, susah sangat ke? walau ape jua perhubungan; kawan atau pasangan, kenalah kita jujur kan? sebut pasal kawan ni, kejujuran ni penting. kalau tak silap haribulan boleh bergaduh dan putus silaturahim. mungkin ada sesuatu yg kita tak boleh bagitau kat org atas alasan tertentu. dan mungkin jugak utk kebaikan kedua belah pihak. oklah itu aku boleh terima. tapi utk yg kujujuran yg palsu mcm mana pulak ek? ntah la kadang2 aku rasa dunia ni memang tak adil......tapi aku tau kita tak boleh berfikiran mcm tu. semua ni adalah takdir Allah, mesti ada hikmahnya. aku anggap kejujuran tu atas tanggungjawab masing2. terpulanglah kan nak jujur ke tak. nasib kau lah labu~ tapi kan kalau kita ni terlampau jujur sangat nanti org akan gelar kita lurus bendul sangat. hmm tulah yg aku tak paham dgn masyarakat kita ni. hai mcm2 la. ok? sama2 kita fikirkan. ape yg terbaik kita buat dan yg buruk kita tinggalkan. Wassalam~

2 catatan:

iBrAiM aNsErS pAnCaRoBa said...

CHOSE TO BE SILENT SO THAT NO ONE IS HURT

akmal said...

I've tried millions of time, in the end......I AM HURT

Post a Comment