Friday 7 October 2011

" heii, macam mane buat KERJA!!! "

kali ni nak story skit pasal someone yg mmberi impak yg besar dlm hidup aku & kwn2 aku. dielah studio master aku. memang sangat ah MASTERRR. 1st time nampak die mlangkah masuk dlm studio......semue dah cuak, takut. why??? sbb die trsangat ah garang orgnye. kiteorg panggil die en. wan/wg/tok wan n mcm2 lagi ah bebudak ni gelar. mrangkap 1st studio master sangat ah takut. kelas pertame dah kena marah, giler cuak masing2 yg ade dlm kelas tu, x brani nak brgerak walau seinci pun. semue jadi budak baik. susah nak ungkap dgn tulisan ni......first time kena marah, maki, jerit, pekik, tengking, semue ade. kami semue kena marah pasal tak tau "KONSEP". yeah konsep ape? pelan konsep. lepas je habis kelas fuhh legaaa......hari khamis jumpe balik hehe lega skejap je~ aku pelik spatutnye org yg dah nak pencen ni makin lembut, kurang garang, ni tak. dah tua dah en. wan ni, senior lecturer ah katekan. aku jarang kena marah dgn die tapi sekali kena pehh kaw2 bagi.
HEII BODOH! MACAM MANE BUAT KERJA!!!

haa tu ah yg kiteorang slalu kena dlm kelas. ade yg menangis, mata merah je. ape taknye ni kali pertame jumpe orang macam ni. kat sekolah dulu takde kena teruk mcm ni. 4 bln asik kena bodoh je tiap2 kali kelas. walaupon mcm tu tapi aku tau jauh sudut hati die niat nak pandaikan kami. lagi satu, die cukup marah kalau kami tak brsifat teknikal. pernah kena macam2 ah kalau die nampak bebudak ni gune pembaris 10sen (katenye), gune pensel tekan2. akulah starting dulu, prgi slumber badak je duduk depan gune pembaris 10sen tu. masuk kelas die kena skema2 skit - baju kene tuck-in (lelaki, baju masuk dlm sluar), tu pon aku yg starting dlu, slumber je masuk kelas x tuck-in baju, ape lagi kena sound ah... =,=ade budak ni prnah kene, hampir kene lesing hehe, credit to Edy~ cuak beb 10 jam seminggu jumpe die, bayangkan 10 jam kena bodoh, bengong, bahlul, tak trmasuk kene jerit, menahan je ah sepasang telinga ni, rase mcm nk sumbat kapas je.

 KAMU PEKAK KE?!!
 haa credit to Isham......dgn muke garang en. wan, menengking: kaumu pekak ke? dah ade sebut tadi. mase tu kami semue disoal ape yg terdapat kat rezab jln antara parit dan jln bertar, si Isham ni sebut bende yg dah disebut bdak lain hmmm kena ah pekak skali. hehe sbelum tu turn aku:
en. wan: ha kamu!
aku: ermm......ermm... (ape ek?)
***kring kring kring kring ***
aku: (fuhh nasib phone die brbunyik, bleh pk kejap)
en. wan: mane tadi? ha kamu?
aku: ermm *dgn nada tak seberape yakin mnjawab* tanaman bunga-bunga en. (jgn ah kene marah ni)
satu kelas: erkhh???
edy: erkhh tanaman bunga-bunga? kikiki...
bebudak ni: hahaha......
en. wan: (tersenyum...) kamu tengok kawan2 kamu gelakkan kamu. heii...
***prgi tanye budak lain***
fuhh lega bhaii tak kena marah, tersenyum lagi die, hehe aku brjaye buat die trsenyum, 1st time kot tu, sbelum ni masam je muka. ape lagi budak ni kerje asik nak bahan org je, hmm kena bahan aku lepas tu......gugup giler bile kena face to face mcm tu, tu yg kluar tanaman bunga-bunga, ermm 1 satu kelas gelakkan aku.

HEII BUDAK NI AKU BALING KANG!!!
ni turn aku plak kena. aduii......memang x bleh nak lupee. die tanye: *soalan bla bla bla* ha kamu betul atau tidak?!! aku trleka masa tu, berangan kejap~ kali keedua die tanye ni: jawab betul tidak?!! aku tak jwb lgi tu-masih dlm berangan- kali ketiga: HEII BUDAK NI AKU BALING KANG (menengking, sambil pegang beberapa batang maker, dan beberape batang pen, mengangkat tangan, dan menunjukkan gaya nak baling weyh!) giler siot, terus tersedar,  aku: ermm......betul en.. en wan: haa!!! hehe kalau die baling aku elak, credit to amir, sbb die akn kena dulu <hehe>. trcengang aku. bob: haa tu ah berangan lagi dlm kelas. aku: hmmm~ semue kwn2 tngok aku, kemal?.~ ~~bile sebut je name en. wan kat senior2, dieorg......hmm patut ah. dieorg rmai ckap die ni baik hmm? haha baik ah. seingat aku ade 6,7 kelas yg kiteorg tak kena bodoh, tak kena marah, selebihnye membodoh je ah. pernah satu kelas tu hampir semue org kene halau keluar. why?? kiteorang tak buat senarai semak haha. dlm kelas buat muka sedih tuu, keluar je masing2 yeayh! mase projek buat pelan konsep tu paling kaw2 kena ohh umphh. baran betul die mase tu. ape taknye suruh lain, buat lain-memang nasib macam tu tiap kali projek-. giler ah mengamuk kot org tue tu... aku rase perkataan "MENGAMUK" boleh menjelaskn segala-galanye. <enough that>

" HEII MACAM MANE BUAT KERJA!!! "
tulah perkataan kegemaran en. wan. tiap2 kali kelas mesti ade heii macam mane buat kerja, satu lagi "bodoh". tu je ah. credit to ibaa~ pernah sekali en. wan nak belasah si ibaa ni. mase presentation, peh gaye die mcm nak tampar ibaa tu, cuak smue. ibaa kate kalau en. wan tampar die2 elak. ahaa. en. wan dah angkat tangan dah. dasyat tak dasyat. teringat plak kat azri, this time credit given to him <hehe>, en. wan bertekak tu dgn si azri ni haa. azri bertaruh dgn kepercayaan jawapan die, en. wan dgn fakta tu. memory giler mase tu, pasal skala je. time aku tulis ni, asik tringat kt die je, suka duka brsama, shock tak? surprise tak? tak kn? ye ah sbb korang tak lalui. --- guru displin, pengetua pon tak segarang ni. kena CS aku. kerja2 kena baling kat bawah dah kire biase dah, hmm prgi kutip atas lantai. dlm studio je mcm ni, kat luar die ok~rasenye~ dulu tak sabar2 nak habiskan studio, masing2 masuk studio tiap hari isnin, khamis, brmuka stress, tension, dlm kiteorang semue tak nakal, jadi budak baik-innocent. ye ah guru mane yg nk tengok ank murid die tak berjaye kn? last hari puase, khamis, hehe en. wan bagi duit raya, see? baik kn die? trkejut aku. ambek je ah. semue dapat duit raya, walaupon sikit tapi mmberi erti woo... lepas ni, next sem harap2 dapat studio master yg sempoi2 sikit. secebis peringatan tulus buat en. wan, banyak bende yg aku belajar drpd die (ceh ayat tu) *series2*...
******************************

1 catatan:

iBrAiM aNsErS pAnCaRoBa said...

terbaik lah ko mal ...aq suka..sayang kat cek wan hehehehehehehe

Post a Comment